ناتینگ فون 1

نقد و بررسی گوشی ناتینگ فون 1

Nothing Phone 1 دومین محصول این استارت آپ مستقر در لندن است که تولید کننده هدفون های بی سیم Nothing Ear 1 است. به دلیل شهرت کارل پی، یکی از بنیانگذاران وان پلاس، سهام این شرکت نوپا به لطف سرمایه‌گذاری شرکت مادر، گوگل، آلفابت، همکاری با یوتیوب‌برهای فناوری پیشرو، و نفوذ افراد برجسته طراحی آن شکل گرفت.

گوشی ناتینگ فون 1 با وجود تمام پشتوانه های برجسته اش، بسیار ساده تر از آن چیزی است که انتظار دارید. یک دستگاه میان رده است که ظاهر خیره کننده ای دارد که با قیمت حدود 500 دلار عرضه میشود. از نظر ظاهری phone 1 شباهت بیشتری با OnePlus Nord دارد.

طراحی گوشی Nothing Phone 1

متمایزترین بخش این گوشی زیبایی است که در بدنه آن دیده میشود. از ظاهر جسورانه گوشی گرفته تا جعبه باریکی که در آن قرار دارد. استثنای عجیب، کابل USB-C سفید است. شارژر رسمی 45 واتی ناتینگ با یک پوشش شفاف که باید آن را جداگانه بخرید.

بیشتر بخوانید: مقایسه گوشی A52s 5G با A53 5G

ناتینگ فون 1 با شیشه‌ی شفاف پشتی و ترکیبی قابل مشاهده از اجزای مصنوعی و پنل‌ها و پیچ‌ها که به‌دقت قرار داده شده‌اند، شکل ظاهری آیفون‌مانند آن و مرکز آن با چراغ‌های تپنده عقب که با صدها LED تغذیه می‌شوند. ظاهرا از مواد استفاده شده برای ساخت اولین گوشی هوشمند خود با گوریلا گلس 5 در جلو و پشت و آلومینیوم در امتداد قاب مربعی استفاده کرده است.

این شرکت همچنین برای حمایت از طبیعت، با بسته‌بندی‌های بازیافتی و 50 درصد پلاستیک ‌ها که از منابع زیستی و بازیافتی منشأ می‌گیرند، طراحی شده است. بنابراین، هنگامی که جعبه کاغذی را باز کردید، در داخل آن، Nothing Phone (1)، یک کابل USB-C، و سوزن خشاب سیم‌کارت که از نظر طراحی با سوزن های دیگر متفاوت است را میبینید.

قاب پشتی ناتینگ فون 1
عکس جلو ناتینگ فون 1

قیمت ناتینگ فون 1

با وجود رقابت در گوشی های میان رده ولی ناتینگ فون 1 با ویژگی‌های منحصر به فرد یک گوشی پرچم‌دار، مانند شارژ بی‌سیم، رتبه‌بندی IP و نمایشگرهای نرخ تازه‌سازی سریع‌تر، همگی این ویژگی ها حدود۵۰۰ دلار و کمتر در خود جای داده است. Nothing Phone 1 در آمریکای شمالی عرضه نمی شود. در عوض، به دنبال جلب توجه خریداران در بازارهایی مانند اروپا و هند است.Nothing Phone 1 در رنگ‌های سفید یا مشکی موجود است

 

Nothing Phone (1) از یک OLED 6.55 اینچی با وضوح 1080p و به روز رسانی 120 هرتز استفاده می کند. Nothing از چیپست توانمند، البته نه سطح بالا، Snapdragon 778G+ 5G را استفاده میکند، که قبلا این چیپست آزمایش خود را پس داده است.

دوربین ناتینگ فون 1

بخش دوربین نیز کاملاً ساده به نظر می رسد، اما به اندازه کافی خوب است. یک دوربین دوگانه 50 مگاپیکسلی در پشت دارد، دوربین اصلی با لنز OIS با زاویه دید عریض و ثانویه با زاویه دید فوق عریض AF. یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در سمت دیگر قرار دارد که درون یک سوراخ کوچک نمایشگر قرار دارد.

بنر خرید عمده گوشی

باتری Nothing Phone 1

یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ بی سیم 33 وات و شارژ بی سیم 15 وات نیز دارد. این یک حرکت هوشمندانه بود که تلفنی با بهترین ویژگی‌ها دریافت کنید و هزینه اضافی مانند گوشی های پرچمدار پرداخت نکنید.

تنها نقص عمده ای که می توانیم از ناتینگ تشخیص دهیم، عدم حفاظت کامل از نفوذ است. رتبه مقاومت این گوشی در برابر آب و گرد و غبار در صورتی مطمئن است که حداقل IP67 باشد که متاسفانه این گوشی از این میزان پایین تر است.

آنباکس Nothing Phone (1)

مشخصات ناتینگ فون (1) در یک نگاه

بدنه
وزن: 194g
ابعاد: 159.2×75.8×8.3mm

شیشه جلو: گوریلا گلس 5

شیشه پشت: گوریلا گلس 5 با فریم آلومینیومی؛

چراغ های LED متعدد در پشت ( برای اعلان ها، میزان شارژ، چراغ پر شدن دوربین)، چراغ قرمز چشمک زن در پشت (نشانگر ضبط ویدیو)، IP53 – تا حدودی مقاوم در برابر آب و گرد و غبار.

صفحه نمایش: 6.55″ OLED, 1B colors, 120Hz

رزولوشن 1080x2400px پیکسل

پردازنده: Qualcomm SM7325-AE Snapdragon 778G+ 5G ( هشت هسته ای

حافظه: 128GB 8GB RAM, 256GB 8GB RAM, 256GB 12GB RAM

سیستم عامل/نرم افزار: Android 12, Nothing OS.

دوربین عقب: Wide (main): 50 MP

دوربین جلو: 16 MP, f/2.5, (wide)

باتری: 4500 میلی آمپر؛ شارژ سریع 33 وات، شارژ بی سیم 15 وات، شارژ بی سیم معکوس 5 وات

nothing-phone1

طراحی، کیفیت ساخت، هندلینگ

Nothing Phone (1) دارای دو امضا متفاوت است که احتمالاً برای چند نسل در یاد میماند، شیشه شفاف پشتی و LED های Glyph در زیر آن شیشه.

علاوه بر پنل منحصر به فرد عقب گوشی، ناتینگ فون (1) دارای ساختار معمولی با کیفیت بالا از دو قطعه تخت Gorilla Glass 5 و یک قاب آلومینیومی و شاسی در بین آنها است. کل این محصول دارای استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار است. بهتر بود که از حفاظت کامل در برابر آب، دارای استاندارد IP67 یا بیشتر استفاده میکرد، اما باید توجه کرد که این گوشی پرچمدار نیست.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته که قبل از خرید گوشی Huawei P40 Pro باید بدانید

تلفن Nothing (1) در دو رنگ مشکی یا سفید موجود است. واضح است که تفاوت اصلی در طراحی پشتی است. فریم هر دو مدل دارای روکش مات است و به رنگ خاکستری تیره رنگ شده است و اگر در مورد قاب صحبت کنیم، باید بگوییم که این قاب فوق‌العاده مسطح است.
ناتینگ از اسکنر اثر انگشت نوری که زیر نمایشگر قرار داده شده استفاده کرده است. حدود 1 سانتی متر از قسمت پایین گوشی فاصله دارد، اما محل قرارگیری آن راحت است. به علاوه، اسکنر همیشه روشن است و سرعت و دقت قابل توجهی را ارائه می دهد.

در بالای صفحه، درست در کنار قسمت بالایی لبه قاب، می‌توانید یک خروجی کوچک با یک توری را ببینید. اینجا جایی است که یکی از بلندگوهای استریو در آنجاست. پشت تلفن جایی است که همه چیز جالب می شود. یک پنل شفاف گوریلا گلس 5 تمام سطح را می پوشاند و نمای برخی از اجزا را نشان می دهد. همچنین به چراغ‌های Glyph Interface اجازه می‌دهد تا بدرخشند. شما در واقع نمی توانید قسمت های داخلی گوشی را ببینید زیرا بیشتر قطعات در پشت پنل پلاستیکی پنهان شده است. تنها اجزای قابل شناسایی قابل مشاهده سیم پیچ القایی برای شارژ بی سیم دو طرفه و یک کابل نواری برای باتری است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی سامسونگ A73 5G

نسخه مشکی آرام تر به نظر می رسد، در حالی که مدل سفید شلوغ تر و تا حدودی درخشان تر به نظر می رسد. هر دو برایشان جذابیت خاصی دارند. شما فقط باید یکی را انتخاب کنید که بیشتر دوست دارید.

تنها دلیل عملی برای شفاف بودن پشت این است که چراغ‌های Glyph Interface بدرخشند. این چهار مجموعه LED را می توان از طریق نرم افزار کنترل کرد و اساساً برای نشان دادن تماس ها، اعلان ها و وضعیت شارژ استفاده می شوند. LED ها می توانند بسیار روشن شوند، به حدی که توصیه نمی کنیم گوشی را در نزدیکی چشمان خود نگه دارید، زمانی که روشن هستند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های اندروید 13

 

فیلم بررسی ناتینگ فون 1

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

2 کامنت در “نقد و بررسی گوشی ناتینگ فون 1

  1. امید

    سلام
    محصولات زد تی ای خیلی کیفیت بالایی داره نسبت به این مارک و مارکهایی مثل شیائومی
    چرا محصولات زد تی ای را وارد نمیکنید؟

    1. ms poormand

      سلام امید عزیز ممنون از پیشنهادتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.