گوشی iphone 11 pro max شکست‌ناپذیر است

گوشی iphone 11 pro max ؛ هیولایی که به این زودی شکست نمی‌خورد

آیفون 11 معمولی با قیمت 699 دلار ارزش خریدن را دارد اما گوشی iphone 11 pro max (با قیمت 1،099 دلار) و قابلیت‌های فوق‌العاده آن از جمله نمایشگر پویای OLED در مقایسه با ال سی دی آیفون 11 قابل مقایسه نیست. علاوه بر این، از وجود لنز سوم تله فوتو در آیفون 11 پرو مکس برای بزرگنمایی نیز بسیار خرسند هستم؛ چرا که نمی‌توان آن را در آیفون 11 معمولی دید.

اگرچه اپل در آغاز کار باید فضای بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌داد، چرا که این گوشی از نظر ظاهری دیزاین مشابهی با دیگر نمونه‌های آیفون دارد. اما همانگونه که در این مطلب خواهید خواند، آیفون 11 پرو مکس بهترین نمونه ساخته شده توسط اپل است. اگرچه سامسونگ Galaxy S20 Ultra اینترنت 5G و زوم به مراتب قدرتمندتری ارائه می‌دهد اما همچنان نمی‌تواند این گوشی قدرتمند را شکست بدهد.

چرا گوشی iphone 11 pro max را بهترین گوشی دنیا می‌نامیم؟

دلایل زیر به شما ثابت می‌کنند که گوشی iphone 11 pro max بهترین گوشی دنیا است.

  • دوربین‌های سه گانه به کار رفته در این گوشی به لطف حالت شب و کیفیت هوشمند HDR یکی از بهترین دوربین‌هایی هستند که اپل در گوشی خود به کار گرفته است.
  • علاوه بر این، دوربین‌های به کار رفته می‌توانند فیلم‌هایی خارق‌العاده با کیفیت 4K و دامنه پویا گسترده و همچنین تثبیت کننده تصویر ثبت می‌کنند.
  • سلفی‌های اسلو موشن اپل با سرعت 120 فریم در ثانیه هم سرگرم کننده است.
  • اگر یک باتری با طول عمر بالا می‌خواهید آیفون 11 Pro Max یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است چرا که تقریباً 12 ساعت در آزمون وبگردی مداوم روشن مانده است.
  • سرانجام اپل یک شارژر فست یا سریع در جعبه گوشی iphone 11 pro max قرار داده است؛ بنابراین می‌توانید در مدت 30 دقیقه تا 50 درصد گوشی خود را شارژ کنید.

بررسی گوشی iphone 11 pro max

طراحی گوشی iphone 11 pro max خیره کننده و دهن پرکن است

اگر گوشی موبایل اپل مدل iphone 11 pro max را از قالب پشتی نگاه کنیم همانند این است که می‌گوید «ای اندرویدی! به سمت من بیا». لنزهای دوربین آن به قدری بزرگ هستند که هر لحظه احساس می‌کنید چیزی از آن‌ها بیرون می‌آید. من به شخصه فینیش شیشه‌ای و مات آن را در قسمت پشتی دوست دارم؛ به ویژه که در مقایسه با گوشی‌های براقی مانند گلکسی نوت 10 و هواوی P30 Pro تازه‌تر به نظر می‌رسد.

رنگ های گوشی iphone 11 pro max نسبت به آیفون 11 معمولی کمتر هستند. این گوشی در چهار رنگ تولید شده، در حالی که آیفون معمولی در شش رنگ قابل خریداری است. اپل به جای استفاده از رنگ‌های معمول‌تر همانند سبز، بنفش و زرد گزینه‌های محافظه کارانه‌تری را برای 11 Pro Max خود انتخاب کرده است. این موارد شامل رنگ سبز تیره (که بیشتر به خاکستری می‌نماید) است. این رنگ تنها در استیل‌های کناری گوشی و در حلقه‌های دور دوربین می‌تواند درخشش داشته باشد. خاکستری فضایی (که تاریک‌تر است)، نقره‌ای و طلایی نیز دیگر گزینه‌های این گوشی هستند.

اگر از جلو به این گوشی نگاه کنیم شباهت بسیار زیادی به iphone XS Max دارد. بخش دوربین که در بالای نمایشگر قرار دارد، محل قرارگیری سنسورهای ردیاب چهره و TrueDepth است. البته کمی آزار دهند خواهد بود، ولی مجموعا می‌توان به سرعت به آن عادت کرد.

آیفون مدعی است، فریم این گوشی سرسخت‌ترین فریم در میان گوشی‌های هوشمند است

کمپانی اپل مدعی شده است که پنل جلویی و پشتی گوشی iphone 11 pro max یکی از سر سخت‌ترین گلس‌ها را در میان گوشی‌های هوشمند دارد. هرچند که در نخستین تست ارتفاع، گلس این گوشی با افتادن از ارتفاع تقریبا یک متری شکست.

در عین حال، کسانی که آیفون 11 پرو را خریداری کرده‌اند می‌گویند که نمایشگر گوشی آن‌ها به راحتی خش برداشته است. البته در این خصوص هنوز اثباتی وجود ندارد، اما اگر بسیار نگران هستید بهتر است از یک محافظ صفحه استفاده کنید.

با در نظرداشت قیمت iphone 11 pro max می‌توان دریافت که چرا اپل مقاومت در برابر آب یا IP68 آن را بهبود بخشیده است. این گوشی می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق چهار متری دوام بیاورد.

نمایشگر گوشی iphone 11 pro max

نمایشگر آیفون 11 پرو مکس روشن است، اما نه در بیرون!

فرقی نمی‌کند که گوشی iphone 11 pro max دارید یا آیفون 11 معمولی، در هر صورت هیچکدام از این دو گوشی را به بیرون نبرید. بدون شک متوجه تفاوت فاحش در روشنایی خواهید شد. در حقیقت زمانی که این گوشی و گوشی S10 plus را در کنار یکدیگر قرار می‌دهید، نمایشگر 6.5 اینچی Super Retina XDR آن به مراتب تاریک‌تر است.

زمانی که تریلر قسمت نهم Star Wars را با این گوشی و آیفون XS Max تماشا کردیم، در گوشی جدیدتر درجه رنگی بیشتری در موهای پرنسس لیا دیده می‌شد. این موضوع به لطف دامنه پویای گسترده‌ای است که در پنل بهبود یافته آیفون 11 پرو مکس ارائه شده است.

مطابق با بررسی گوشی iphone 11 pro max نمایشگر این گوشی 761 نیت رنگی ثبت کرده است، در حالی که این عدد برای آیفون 11 معمولی 652 و برای سامسونگ گلکسی Note 10 plus برابر با 686 بود.

پنل رنگی گوشی آیفون 11 پرو مکس حوزه رنگی زیادی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. این پنل گاموت 118.6٪ از رنگ‌های sRGB را به ثبت می‌رساند که در مقایسه با 124.6٪ گاموت در Note 10 plus به مراتب کمتر است. این اعداد از مقایسه گوشی note 10 plus با iphone 11 pro max به دست آمده‌اند. گوشی OnePlus 7 Pro با داشتن 180 درصد این گاموت نشان می‌دهد که تا چه حد دقت رنگی بالایی دارد.

وضعیت صدا در گوشی آیفون 11 پرو مکس نیز همانند حالت بصری آن خوب است؛ چرا که اکنون صدای مناسب با پشتیبانی از Dolby Atmos در آن دیده می‌شود. زمانی که یکی از موزیک‌های معروف گروه Beatles‌ را در این گوشی و گوشی XS Max گوش می‌دادم، گوشی Pro Max صدای گیتار را بیشتر پخش می‌کرد و بهتر می‌توان آن را شنید. در مجموع گوشی iphone 11 pro max برای پخش موزیک و فیلم به مراتب بهتر از دیگر مدل‌های این کمپانی است.

دوربین گوشی iphone 11 pro max یک دوربین سه‌ گانه به تمام معناست

اگرچه اپل طی چند سال گذشته دوربین بهتری از گوشی‌های اندرویدی نتوانسته ارائه کند، اما با آیفون 11 پرو max خود توانسته بار دیگر جا پای محکمی داشته باشد. گوشی جدید دارای سه دوربین 12 مگاپیکسلی درجه یک است: یک لنز عریض، یک لنز تله فوتو 2x با دیافراگم گسترده که اجازه می‌دهد نور بیشتری وارد شود و یک لنز فوق العاده با دید 120 درجه که تحسین برانگیز است.

زمانی که با دوربین استاندارد عکسبرداری می‌کنید رابط کاربری دوربین گوشی iphone 11 pro max به شما نشان می‌دهد که اگر حالت اولترا-واید را در عکسبرداری دخیل می‌کردید چه تصویری به دست می‌آمد. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا عکس‌های خیره کننده‌تر و بهتری بگیرید.

مرتبط: گوشی شیائومی می نوت 10 نخستین گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی

دوربین گوشی iphone 11 pro max

رکورد ویدیو در iphone 11 pro Max فوق‌العاده است

اپل روی بهبود ضبط ویدیو با آیفون 11 پرو مکس متمرکز شده است و گوشی تولید شده نتیجه کار را به خوبی نشان می‌دهد. در حال حاضر محدوده پویای گسترده‌ای برای ارائه جزئیات بهتر در ضبط فیلم قرار گرفته است که در کنار تثبیت‌گر سینمایی، تصاویر صاف‌تر و نرم‌تری به کاربر می‌دهد.

برای آزمایش آیفون 11، آن را در مقابل نوت 10 قرار دادم. در اولین نگاه، دوربین‌های نوت 10 پرو با ارائه رنگ سبز روشن‌تر و دقیق‌تر بهتر به نظر می رسند، اما اگر کمی با دقت بیشتری به تصاویر نگاه کنید، خواهید دید که گوشی iphone 11 pro max جزئیات بهتری را ارائه می‌دهد. بعلاوه آیفون با انعکاس نور خورشید در عدسی بهتر کنار آمده است.

دوربین جلویی این گوشی نیز نسبت به iPhone XS Max بروزرسانی‌های بسیاری را تجربه کرده است که از آن جمله می‌توان به لنز واضح‌تر (12 مگاپیکسل در برابر 7 مگاپیکسل) نمای عریض‌تر برای قرار گرفتن سوژه‌های بیشتر اشاره کرد. زمانی که گوشی را به حالت Landscape می‌گیرید، یک ترفند نرم افزاری هوشمندانه نمای گسترده را درگیر می‌کند.

عملکرد آیفون پرو max: پردازنده A13 Bionic‌ بار دیگر سریع‌ترین در دنیا شد

به نظر می‌رسد که یک رکورد شکسته شده باشد، اما اپل به لطف پردازنده قدرتمند A13 Bionic سریع‌ترین گوشی دنیا را در اختیار دارد. این تراشه دارای یک CPU و یک GPU است که هر دوی آن‌ها 20٪ از A12 که سال گذشته منتشر شد سریع‌تر هستند. همچنین در گوشی iphone 11 pro max یک انجین برای یادگیری ماشینی قرار دارد که 20٪ سریع‌تر است. البته اپل از این پردازنده در گوشی جدید خود یعنی آیفون se 2020 نیز استفاده کرده است؛ دستگاهی که تنها 399 دلار قیمت دارد!

این تفاوت را هنگام باز کردن اپلیکیشن‌هایی همانند Asphalt 9 متوجه خواهید شد. آیفون این بازی را در کمتر از 4 ثانیه باز می‌کند در حالی که این عدد برای Galaxy Note 10 Plus  برابر با 8‌ ثانیه است. بازی مورتال کومبت نیز با سرعت به مراتب بیشتری در گوشی آیفون اجرا می‌شود.

در Geekbench 5 که عملکرد کلی یک گوشی اندازه‌گیری می‌شود، این گوشی اپل در بخش تک هسته‌ای امتیاز 1334 و در بخش چند هسته‌ای امتیاز 3517 را به ثبت رسانده است. گلکسی نوت 10 پلاس به ترتیب 736 و 2691 را ثبت کرده‌اند. OnePlus 7 Pro نیز با 744 و 2802 در پشت گوشی iphone 11 pro max قرار دارد. سال گذشته آیفون XS اعداد 1106 و 2773 را کسب کرده بود.

بخوانید: نقد و بررسی آیفون 13 اپل

برای تست عملکرد گرافیکی، GFXBench اجرا شده و بار دیگر گوشی آیفون 11 پرو مکس گوشی‌های اندرویدی را شکست داده است. در تست آزمایشی Aztech Ruins High Tier آیفون 1657 فریم (25 فریم در ثانیه) را در مقایسه با 1058 فریم (16 فریم در ثانیه) برای گلکسی نوت 10 به دست آورده است.

در 3DMark که یکی دیگر از معیارهای عملکرد گرافیکی است نتیجه خوبی نتوانسته داشته باشد. در بخش Slingshot Extreme Unlimited این گوشی عدد 5،974 ثبت کرده در حالی که هر دو گوشی Galaxy Note 10 Plus و OnePlus 7 Pro امتیاز 6،200 را به دست آورده‌اند. با این وجود کماکان گوشی iphone 11 pro max شکست ناپذیر است.

رنگ های گوشی iphone 11 pro max

گوشی iphone 11 pro max طولانی‌ترین باتری را در میان گوشی‌های اپل دارد

اپل با افزایش ظرفیت باتری خود در این گوشی به تمام انتقادهایی که از iPhone XS Max می‌شد پاسخ داد. به لطف پردازنده A13 که کارآمدی بیشتری دارد و همچنین باتری بزرگ‌تری که در گوشی قرار گرفته، آخرین پرچمدار اپل یک ساعت بیشتر از آخرین مدل قبلی روشن مانده است.

آیفون XS Max در تست باتری 10 ساعت و 38 دقیقه روشن بوده، اما آیفون 11 پرو مکس به طور متوسط 11 ساعت و 54 دقیقه روشن مانده و همین موضوع باعث می‌شود که این گوشی را جزو دستگاه‌هایی با بهترین طول عمر باتری عنوان کنیم.

برای بخش شارژ اما آیفون خبر خوشی برای کاربران خود دارد. سرانجام اپل در جعبه گوشی iphone 11 pro max خود یک شارژر سریع 18 واتی قرار داد. اما این موضوع از جهاتی دیگر خوشایند نیست. این گوشی در مدت زمان 30 دقیقه تا 48% شارژ شد، اما در نسخه pro در همین مدت زمان 55% شارژ می‌شود. البته باید توجه داشت که باتری Pro نسبت به Pro Max کوچک‌تر است.

پرچمدار اپل از 5G پشتیبانی نمی‌کند، اما در عوض Wi-Fi 6 دارد

با خرید گوشی مکس آیفون از بسیاری قابلیت‌ها برخوردار خواهید بود، اما این به معنای آینده نگری نیست، چرا که این گوشی از شبکه اینترنتی 5G پشتیبانی نمی‌کند. برای مثال در گوشی‌های سامسونگ همانند S10 5G و Note 10 Plus 5G‌ سرعت دانلود تا 1 گیگابایت بر ثانیه افزایش یافته است.

اما چرا؟ گوشی iphone 11 pro max در زمان انتشار نتوانسته بود مودم مربوط به اینترنت 5G‌ را خریداری کند، لذا از این قابلیت در آن استفاده نشده است. البته که هنوز زمان زیادی تا 5G شدن تمامی شبکه‌های مخابراتی در کشورهای مختلف باقی مانده است. احتمالا در گوشی 2020‌ آیفون از مودم 5G شرکت Qualcomm در جدیدترین گوشی آیفون استفاده خواهد شد.

تا آن زمان باید بتوانید از شبکه اینترنتی 4G LTE استفاده کنید. در این گوشی از پیشرفته‌ترین آنتن‌های 4*4 MIMO استفاده شده که در مقایسه با آنتن‌های 2*2 نمونه معمولی‌تر این گوشی به مراتب بهتر است. با فرض اینکه روتر وای فای اینترنت شما از نوع Wi-Fi 6 باشد، این گوشی می‌تواند سرعت به مراتب بالاتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

مرتبط: در میان ارزان ترین گوشی های سامسونگ دو مدل 5G با قیمت پایین وجود دارد

سیستم عامل گوشی iphone 11 pro max

گوشی های جدید آیفون با آی او اس 13 عرضه می‌شوند

تمام آیفون‌هایی که به تازگی عرضه شده‌اند، سیستم عامل آی او اس 13 را روی خود دارند و گوشی iphone 11 pro max نیز به همین صورت است. اگرچه تغییر بزرگی در این سیستم عامل دیده نمی‌شود، اما بهینه‌سازی‌های خوبی روی آن صورت گرفته است.

حالت Dark Mode در این نسخه اضافه شده که خواندن متون را به مراتب آسان‌تر کرده است. همچنین نوع طراحی برای اپلیکیشن‌های یادآوری تغییر کرده و کارهای بیشتری را می‌توانید با آن‌ها انجام دهید.

ویژگی خوب دیگری که می‌توان نام برد، قابلیت وارد شدن به وبسایت‌های مختلف از طریق Apple ID است که نسبت به فیسبوک و گوگل حریم شخصی بیشتری را مد نظر قرار می‌دهد. طراحی نقشه آیفون نیز به صورت قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده است.

آپدیت جدید آی او اس 13 چندین باگ آبروبرانه برای اپل به ارمغان آورده است! 

گوشی iphone 11 pro max کامل‌ترین گوشی اپل است

گوشی iphone 11 pro max را می‌توان کامل‌ترین و بهترین گوشی اپل نامید که تا به امروز تولید کرده است. دوربین‌های این گوشی پیشرفته هستند، به طوری که کمپانی‌های بزرگ همانند گوگل و سامسونگ را شکست داده‌اند. همچنین نمایشگر روشن OLED این گوشی کاری کرده تا نتوان حرفی از Galaxy Note 10 Plus‌ زد. این گوشی همچنین دارای سریع‌ترین پردازنده در میان گوشی‌های موجود در بازار است که به لطف A13 محقق شده است. در این بین، اپل بیشترین ظرفیت باتری را برای این گوشی اختصاص داده است.

منبع: Tom’s Guide

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

2 کامنت در “گوشی iphone 11 pro max ؛ هیولایی که به این زودی شکست نمی‌خورد

  1. […] و برحسب جدول پایینی، Iphone 11 pro، آیفون استاندارد و گوشی Iphone 11 pro max بهترین گوشی های مخصوص عکاسی […]

  2. […] آب را در مدت زمان 30 دقیقه دارد. هرچند که در مقایسه با گوشی iphone 11 pro max که تا 4 متر زیر آب دوام می‌آورد این عدد بسیار ناچیز […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.