جنسیس G80 2021 در بهبه کرونا منتشر شد

جنسیس G80 2021 با ظاهری زیبا و موتور توربو؛ خودرویی لاکچری و اسبی قدرتمند

سرانجام خودروساز معروف کره‌ای که زیر شاخه کمپانی هیوندای است، جنسیس G80 2021 را روانه بازار کرد. البته این شوک اصلی نیست- جنسیس قبلا هم پیش نمایشی از خودروی سواری جدید خود رونمایی کرده بود و طرفداران این برند توانسته بودند این خودرو را بیشتر بشناسند. اکنون جزئیات رسمی این خودرو منتشر شده و به نظر می‌رسد موارد بسیاری وجود دارد که می‌تواند روی تمامی گمانه‌زنی‌ها در این خصوص مهر صحه بگذارد.

این خودرو برای نخستین بار در میانه سال 2020 وارد ایالات متحده خواهد شد. جنسیس در این خودرو اشتراکات بسیاری با خودروی شاسی بلند GV80 قرار داده که از این میان می‌توان به  موتورهای توربو شارژ آن اشاره کرد. مشتریان آمریکایی می‌توانند گزینه‌های مختلفی از جنسیس G80 2021 را خریداری کنند.  از 2.5 لیتری توربو I4 با قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 311 پوندی یا توربو 3.5 لیتری V6 با قدرت 375 اسب بخار و 391 اسب بخار می‌توان استفاده کرد. ماشین G80 جنسیس با یک موتور توربودیزل 210 اسب بخاری I4 نیز عرضه خواهد شد، اما این نسخه برای آمریکا در نظر گرفته نشده است.

دسترسی سریع به بخش‌های محتوا نمایش

جنسیس G80 2021 چه ویژگی‌هایی دارد؟

G80 هم به صورت دو دیفرانسیل و هم به صورت چهار دیفرانسیل موجود است. این خودرو همچنین دارای سیستم‌های دستیار راننده است که به عنوان تجهیزات استاندارد در خودرو گنجانده شد‌ه‌اند. سیستم کروز کنترل هم در جنسیس G80 2021 قرار دارد و از نوعی فناوری استفاده می‌کند که سبک رانندگی شما را یاد می‌گیرد و حرکت خودرو را مطابق با رفتارهای شما تنظیم می‌کند. به ویژه در این برهه حساس که ویروس کرونا سرتاسر دنیا را فرا گرفته و مشکلات بسیار را خلق کرده، عرضه چنین خودرویی یک چالش به تمام معنا برای جنسیس بوده است. سنسور هشدار برخورد از جلو و دستیار شناسایی نقاط کور نیز همانند دستیار رانندگی بزرگراه جنسیس در خودرو شامل هستند. این موارد سیستم کروز کنترل را در کنار سیستم نگه داشتن خط و فناوری تغییر مسیر قرار می‌دهد تا عبور از یک مسافت طولانی را برای کاربران سهولت ببخشد. این قابلیت در جنسیس G80 2021 می‌تواند سنت رانندگی را تغییر بدهد.

بیشتر بخوانید: ثبت گوشی در سامانه همتا

حالا بد نیست نگاهی به قسمت‌های بهتر هم بیاندازیم. برای شروع نگاهی به داخل خودرو می‌اندازیم. G80 بسیاری از المان‌های ظاهری و استایلی خود را از نمونه شاسی بلند جنسیس GV80 به ارث برده که البته این خبر بسیار خوشی است. طراحی اتاق خودرو ظریف و مدرن است و چرم آبی که در آن قرار گرفته بسیار شگفت انگیز به نظر می‌رسد به ویژه با علم بر اینکه این رنگ با رنگ چوبی در تضاد است. شرکت مادر جنسیس، کمپانی Hyundai این روزها با طرح‌های داخلی خود کارهای شگفت‌انگیزی انجام می‌دهد و جنسیس G80 2021 اثباتی برای این موضوع است.

در کنسول جلویی G80 از یک نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی استفاده شده که یک سیستم اطلاع‌رسانی 14.5 اینچی هم در بالای آن قرار دارد. سیستم چندرسانه‌ای خودرو نیز از جدیدترین به روزرسانی‌های بازار بهره برده و دارای Apple CarPlay و Android Auto است. یعنی که شما می‌توانید با جدیدترین گوشی آیفون خود هم به آن متصل شوید.

تمام این ویژگی‌ها در یک بسته بندی جذاب قرار گرفته‌اند. گریل جلویی و فنسی شکل بزرگ Genesis نیز در این خودرو قرار گرفته است، این ویژگی را در هر خودرویی که همانند G90 و GV80 مشاهده می‌کنم بیشتر از دیدن آن خوشحال می‌شوم. چراغ‌های چهارگانه جلوی جدید G90 نیز به جنسیس G80 2021 نیز انتقال یافته است که خود گواهی بر زیبایی بیش از اندازه این خودرو است.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.