s21-ultra-complete-review

گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا ؛ رقیب سرسخت پرچمدار آیفون

گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا بهترین گوشی اندرویدی است که می‌توانید خریداری کنید. این دستگاه دارای تمام ویژگی‌هایی است که احتمالا از یک گوشی می‌خواهید، مگر اینکه دستگاه‌های کوچک‌تر را دوست داشته باشید.

با قیمت 1199 دلار-یا 100 دلار بیشتر از iPhone 12 Pro Max- یک صفحه نمایش 6.8 اینچی پویا و لنزهای تله فوتو دوگانه برای بزرگنمایی، به نحوی که هوش از سرتان بپراند دریافت می‌کنید. به علاوه، S21 Ultra از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند که اولین بار برای سری Galaxy S است که از قلم لمسی برخوردار است.

Galaxy S21 Ultra با طراحی ظریف‌تر و عملکرد سریع‌تری وارد بازار شده که به دلیل حضور تراشه Snapdragon 888 شرکت Qualcomm است. بر خلاف گلکسی S21 معمولی، با trade-off (حذف یک قابلیت یا یک قطعه برای کاهش هزینه) در این گوشی مواجه نیستید. یک دوربین بهتر 108 مگاپیکسلی، فریم پشتی پوشانده شده از گلس (به جای پلاستیک)، RAM بیشتر و یک صفحه نمایش با وضوح بالاتر دریافت می‌کنید.

همانطور که در بررسی گوشی گلکسی S21 Ultra شرکت سپهر تعامل مشاهده خواهید کرد، تعدادی trade-off وجود دارد، از جمله نبود شارژر در جعبه که یعنی باید یک شارژر جداگانه برای گوشی خریداری کنید. اما به طور کلی، این یکی از بهترین تلفن‌هایی است که افراد حرفه‌ای می‌توانند خریداری کنند و بدون شک یکی از بهترین گوشی های اندرویدی 2021 است.

نگاهی سریع به گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا

  • صفحه نمایش پویایی که در گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا وجود دارد سرعت تازه‌سازی 120 هرتزی بسیار روان با وضوح WQHD ارائه می‌دهد. همچنین به طرز شگفت‌انگیزی روشن و رنگارنگ است.
  • دو لنز تله فوتو (زوم اپتیکال 3x و 10x) شما را به سوژه خود بسیار نزدیک می‌کند. ویژگی جدید Zoom Lock در زوم فضایی (یا Space Zoom) دیجیتال تصاویر را نسبت به گوشی‌های قبلی ثابت‌تر نگاه می‌دارد.
  • پشتیبانی از قلم S Pen‌بسیار خوب و کاربردی است، اما باید قلم و یک کیف جداگانه برای نگه‌داری آن‌ها خریداری کنید. 
  • S21 Ultra با قیمت 1199 دلار ارزان نیست، اما 200 دلار کمتر از S20 Ultra است. اما خبری از شارژر و اسلات کارت حافظه نیست و باید با همین حافظه کار کنید و نه بیشتر.
  • سنسور اثر انگشت بزرگ‌تر هم که بسیار خوب است تا قفل S21 Ultra را آسان‌تر بتوان باز کرد.
  • برای یک گوشی با فناوری 5G‌عدد 11.5 ساعت عمر باتری عالی است.

 

تاریخ و قیمت عرضه Samsung Galaxy S21 Ultra

Samsung Galaxy S21 Ultra در حال حاضر در بازار وجود دارد و می‌توانید نسخه‌های مختلف با ویژگی‌های متفاوت را خریداری کنید.

نسخه Ultra با قیمت 1199 دلار شروع می‌شود و شامل 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است. همچنین می‌توانید به 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و به یک مدل با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه نیز دسترسی داشته باشید و آن‌ها را خریداری کنید. مدل 256 گیگابایتی 1249 دلار قیمت دارد – اساسا 50 دلار اضافه‌تر- در حالی که برای Galaxy S21 Ultra با 512 گیگابایت فضای ذخیره 1379 دلار پرداخت می‌کنید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا: طراحی و رنگ‌بندی

گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا
سامسونگ صفحه نمایش بزرگ خود را با گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا کامل کرده است

گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra که بهترین گوشی سامسونگ است دستگاهی با یکپارچگی بالاست. طراحی دوربین در این گوشی شکلی جالب و جدید دارد و به نوعی روی گوشی خم شده است و ماژول دوربین سوا نیست. با این وجود، این گوشی بسیار بزرگ است و حتما باید با دو دست با آن کار کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا با مشخصات 0.35 اینچ قطر و وزن 8.08 اونس ضخیم‌تر و سنگین‌تر از iPhone 12 Pro Max است. بر خلاف گلکسی اس 21 معمولی که نمایشگری کاملا مسطح دارد، صفحه نمایش این گوشی دارای خمیدگی بسیار ملایمی است، اما این خمیدگی قرار نیست شما را آزار بدهد. این یعنی که قرار نیست مثل نسخه سال گذشته، در این گوشی هم به صورت تصادفی روی صفحه کلیک‌هایی انجام دهید.

Galaxy S21 Ultra فقط در دو رنگ ارائه شده است: Phantom Black و Phantom Silver. من شخصا با رنگ مشکی به دلیل ظاهر نازک‌تر ارتباط بهتری برقرار خواهم کرد. اگر به کارت‌های بین‌المللی دسترسی داشته باشید و یا در خارج هستید و می‌خواهید رنگ خاصی از این گوشی را داشته باشید، Samsung.com رنگ‌های منحصربه‌فرد S21 Ultra را ارائه می‌دهد ، از جملهPhantom Navy ، Phantom Titanium و Phantom Brown.

یکی از پیشرفت‌های طراحی مورد علاقه من، سنسور اثر انگشت بزرگ‌تر در گوشی s21 اولترا است که تا 1.7 برابر بزرگ‌تر شده است. بزرگ شدن این سنسور باز کردن قفل گوشی را آسان‌تر می‌کند.

نمایشگر گوشی s21 ultra

بدون شک، این گوشی یکی از بهترین نمایشگرهای مدرن را دارد

بررسی Samsung Galaxy S21 Ultra: صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.8 اینچی گوشی s21 ultra‌ از نوع Dynamic AMOLED (پنل AMOLED پویا) یکی از بهترین صفحه نمایش‌های گوشی است. روشن، شفاف و پر از تحرکات نرم است و شما همانند نسخه سال گذشته وادار به انتخاب بین بالاترین وضوح و بالاترین نرخ تازه‌سازی مانند نخواهید شد.

درسته! هنگام تماشای فیلم در گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا شگفت‌انگیز متحیر خواهید شد. رنگ‌ها مانند همیشه غنی و کامل هستند و هنگام تماشای فیلم زاویه دید خوب و وسیعی خواهید داشت.

گوشی Ultra با نرخ تازه‌سازی پویایی که دارد از جدیدترین پرچم‌دار شرکت اپل، Iphone 12 pro max پیشی می‌گیرد. نه تنها اسکرول نرم و گیم پلی فوق‌العاده‌ای دارید، بلکه به صورت همزمان نرخ تازه‌سازی (refresh rate) برابر با 120Hz و کیفیت quad HD را نیز خواهید داشت. به این ترتیب قرار نیست که بین رزولوشن بالا و نرخ تازه‌سازی تصویر، یکی را قربانی کنید.

گوشی S21 Ultra دارای هوش مصنوعی بسیار خوب و به اندازه کافی هوشمند است تا به صورت خودکار نرخ تازه‌سازی را تا 10 هرتز تنظیم کند و از مصرف باتری جلوگیری کند. (البته این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که باتری شما در حال اتمام باشد.)

خبر خوب دیگر این است که صفحه نمایش S21 Ultra در فضای باز به راحتی قابل مشاهد است چرا که می‌تواند به حداکثر روشنایی 1500 نیت برسد. در آزمایش‌های انجام شده، گوشی S21 Ultra به طور متوسط ​​821 نیت روشنایی داشت که از 654 نیت در گوشی آیفون 12 پرو مکس پیشی می‌گیرد.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ S21 Ultra در تست‌های لابراتواری بسیار رنگارنگ بوده و پنل آن 81.4٪ از طیف رنگ مورد نیاز DCI-P3 را تولید می‌کرد، در حالی که این عدد برای iPhone 12 Pro Max کمی بیشتر برابر با 84.8٪ بود.

رنگ‌های آیفون البته کمی دقیق‌تر هستند. صفحه نمایش این گوشی در بخش Delta-E امتیازی برابر با 0.07‌ دارد در حالی که برای Galaxy S21 Ultra این عدد برابر با 0.35 بود است (این عدد هرچه به صفر نزدیک‌تر باشد دقت رنگی بالاتر است)

سامسونگ می‌گوید گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا دارای نسبت کنتراست 3 میلیون به 1 است که 50 درصد از S20 Ultra بیشتر است. همچنین دارایی ویژگی Eye Comfort Shield (ویژگی محافظت از چشم) است که برای کاهش خستگی چشم با محدود کردن نور آبی طراحی شده است. 

دوربین های گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا
دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌های 12 بیتی HDR با 64 برابر داده‌های رنگی غنی‌تر و بیشتر از سه برابر محدوده پویا در گوشی S20 Ultra ثبت کند

بررسی Samsung Galaxy S21 Ultra: دوربین 

دوربین  های گوشی گلکسی اس 21 اولترا بزرگ‌ترین نقطه قوت و تفاوت در مقابل S21 و S21 پلاس هستند.  در این ماژول یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی واید قرار دارد و یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی که با سنسور لیزری فوکوس خودکار تکمیل می‌شود.

Galaxy S21 Ultra در هنگام بزرگنمایی حس یک مامور مخفی را  به شما می‌دهد. در حالی که iPhone 12 Pro Max همچنان روی بزرگنمایی اپتیکال 2.5 برابری گیر کرده، S21 Ultra دارای دو لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 3x و 10x است.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌های 12 بیتی HDR با 64 برابر داده‌های رنگی غنی‌تر و بیشتر از سه برابر محدوده پویا در گوشی S20 Ultra ثبت کند. بعلاوه، در گزینه حرفه‌ای یا Pro Mode هم یک گزینه فایل RAW 12 بیتی وجود دارد که عکس‌های با بالاترین میزان حجمی بدون دخالت نرم افزارهای هوش مصنوعی دوربین تولید می‌کند.

برای تست دوربین و کیفیت عکس‌های گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا می‌توانید نگاهی به عکس‌های گرفته شد در تصویر زیر بیندازید. رنگ سبز به خوبی خود را نشان می‌دهد و ظاهر جذاب و زیبایی به این رنگ می‌بخشد.

Galaxy S21 Ultra همچنین یک شریک عالی‌برای بیرون از خانه و در نور آزاد است. به عکس این درخت‌های سر به فلک کشیده نگاه کنید. به راحتی می‌توانید جزئیات خوبی را احساس کنید که حاصل عملکرد فوق‌العاده گوشی در مقابل ابرها و آسمان آبی است. حتی به راحتی تمام سایه‌های پیش زمینه‌ای را نیز می‌تواید ببینید. به شخصه عکس S21 Ultra در این مورد را کمی به iPhone 12 Pro Max ترجیح می‌دهم، اما واقعا از نظر کیفیت با یکدیگر برابر هستند.

سامسونگ همچنین گفته که برای حالت پرتره، عملکرد هوش مصنوعی برای جدا کردن سوژه از پس زمینه را ارتقا داده است. این گوشی یک افکت بوکه بی‌نظیر را برای این عکس فراهم کرده است. اگرچه که تن رنگی روی پوست در گوشی آیفون به مراتب گرمتر از گوشی سامسونگ است، اما عملکرد عکسبرداری گوشی S21 ULTRA فوق العاده است.

در حالت شب نیز گوشی سامسونگ عملکرد نسبتا خوبی داشته که به لطف سنسور Bright Night با کیفیت 12 مگاپیکسلی آن است که با فناوری nona-binning ترکیب شده تا نویز تصاویر را کاهش بدهد. در این تصویر می‌توانید ببینید که جزئیات آجرها در گوشی سامسونگ به مراتب بهتر از گوشی آیفون نشان داده می‌شود، با این وجود رنگ‌بندی در گوشی آیفون چندین برابر از گوشی سامسونگ طبیعی‌تر است.

در بخش ویدیو، گوشی گلکسی S21 ultra سامسونگ می‌تواند تصاویری با کیفیت 8K ضبط کند که 30 فریم بر ثانیه خواهد بود. همچنین تمامی دوربین های این گوشی نیز می توانند ویدیوهایی را با کیفیت 8K و سرعت 60 فریم بر ثانیه رکورد کنند اما جالب‌ترین آپگرید انجام شده در این بخش، حالت Director View است.

در این حالت که برای بلاگرها خیلی مناسب است می‌توانید به طور همزمان از دوربین جلو و دوربین‌های عقب استفاده کنید و به ضبط ویدیو بپردازید. همچنین تصاویر برچسبی کوچکی نیز روی صفحه نمایشگر خواهید دید که حالت ضبط ویدئو از هر یک از سه لنز پشتی را نشان می‌دهد و می توانید به سرعت لنز فعال را انتخاب کنید.

سامسونگ برای گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا، همانند گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس از گزینه‌ای به نام Super Steady mode استفاده کرده تا کیفیت تصویر همانند فیلم‌های سینمایی هنگام چرخش دوربین به جهت‌های مختلف مختل نشود. با این گزینه می‌توانید بدون نگرانی هنگام دویدن، پیده‌روی‌های سنگین و یا فیلمبرداری از مناظر پویا از دوربین خود استفاده کنید و از عملکرد آن اطمینان داشته باشید.

یکی از اولین گوشی‌ها مجهز به تراشه Snapdragon 888

بررسی Samsung Galaxy S21 Ultra: عملکرد

Galaxy S21 Ultra یکی از اولین گوشی‌هایی است که از تراشه Snapdragon 888 شرکت Qualcomm استفاده می‌کند و دارای 12 یا 16 گیگابایت رم است.

بدون شک این گوشی را می‌توان سریع‌ترین در Android معرفی کرد. با این گوشی می‌توانید انواع بازی‌های موبایلی سنگین مانند Pubg و Fortnite را بدون مشکل و نگرانی از بابت داغ شدن یا لگ افتادن پلی کنید.

این پرچمدار دارای بهترین نمرات در تست ارزیابی Geekbench 5 است. در آزمایش چند هسته‌ای امتیاز 3440 و در تک هسته 1123 برید. این نمرات البته در پشت آیفون 12 پرو مکس است که 4100 و 1600 را ثبت کرده است، اما هنوز هم بهترین نمره هایی است که از یک گوشی اندرویدی دیده‌ایم.

S21 Ultra همچنین در بنچمارک گرافیکی 3DMark Wild Life با 34 فریم در ثانیه عملکرد خوبی داشته است. میانگین آیفون 12 پرو مکس 54 فریم بر ثانیه بود.

در آزمایش ویرایش ویدئو با استفاده از برنامه Adobe Premiere Rush نیز گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا در مدت زمان 1 دقیقه و 2 ثانیه یک فیلم 4K را به 1080p تبدیل کرد. این عدد نسبت به نوت 20 اولترا 1:16 سریع‌تر است اما همچنان از آیفون 12 پرو مکس 28 ثانیه عقب‌تر قرار می‌گیرد. 

متاسفانه، با وجود اینکه طیف وسیعی از گزینه‌های مختلف برای فضای ذخیره‌سازی در S21 Ultra وجود دارد، از 128، 256 و 512 گیگابایت، سامسونگ اسلات کارت microSD را کنار گذاشته، بنابراین شما نمی‌توانید حافظه ذخیره‌سازی را گسترش دهید.

بررسی Galaxy S21 Ultra: عمر باتری و شارژ

اگر به دنبال دستگاهی هستید که بتواند تمام روز دوام بیاورد، این گوشی همان گزینه مد نظر شما است. در آزمایش باتری که شامل وبگردی با اینترنت 5G بود، باتری 5000 میلی آمپر ساعت S21 Ultra به مدت 11 ساعت و 25 دقیقه دوام آورد. این عدد برای آیفون 12 پرو مکس 10:53 بوده تا این گوشی در فهرست بهترین گوشی با ظرفیت باتری زیاد باشد.

توجه داشته باشید که این عدد مربوط به صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی صفحه استاندارد 60 هرتز است و در حالت تطابقی ​​(تا 120 هرتز متغیر) عمر باتری کمتر خواهد بود. در این حالت شاهد زمانی در حدود 10 ساعت و 7 دقیقه خواهید بود.

بزرگ‌ترین مشکل این است که در جعبه گوشی خبری از شارژر نیست. بله! این یعنی که اگر در چند سال اخیر گوشی جدید با درگاه شارژ USB-C نخریده‌اید، قرار است که پول بیشتری خرج کنید. با استفاده از شارژر 25 واتی، S21 Ultra در مدت 30 دقیقه به 56% و در 15 دقیقه به 31% می‌رسد. 

قلم S گوشی Samsung galaxy s21 ultra
برای اولین بار، یک دستگاه در سری Galaxy S از قلم S pen پشتیبانی می‌کند

بررسی Samsung Galaxy S21 Ultra: S Pen

برای اولین بار، یک دستگاه در سری Galaxy S از قلم S pen پشتیبانی می‌کند. گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا این کار را با دیجیتایزر Wacom که روی صفحه نمایش تعبیه شده است انجام می‌دهد. قلم S Pen که البته داشتن آن اختیاری است (یعنی باید جداگانه خریداری کنید)، به شما امکان می‌دهد همانطور که می‌توانید در گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا کارهای طراحی، ترسیم و نوت‌برداری کنید، در s21 ultra نیز همان کار را انجام دهید. این قلم همچنین برای امضای سریع اسناد هم مفید است.

فقط به خاطر داشته باشید که قلم S pen به صورت جداگانه فروخته می‌شود و اگر می‌خواهید که این قلم را همراه خود داشته باشید باید یک کیف کلاسوری یا کاور سازگار خریداری کنید. البته که سامسونگ یک کاور سیلیکونی به صورت کیف کلاسوری با طراحی ویژه تولید کرده که S Pen را در در خود دارد و آن را با قیمت 69.99 دلار می‌فروشد (از موجودی آن در ایران اطلاعی ندارم).

عملکرد S Pen با این کیس و روی گوشی بسیار خوب است و می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند یادداشت در حالت Screen Off استفاده کنید. با این حال، از آنجا که بلوتوث در داخل این قلم استفاده نشده، نمی‌توانید از قلم به صورت کنترل از راه دور استفاده کنید، در حالی که می‌توانید با Note 20 Ultra چنین کاری را انجام بدهید. این یعنی که نمی‌توانید با فشردن دکمه روی قلم آهنگ‌های گوشی خود را تغییر بدهید و یا اسلایدشوها را کنترل کنید.

البته سامسونگ در حال توسعه یک قلم دوم است. قلم S Pen pro پایان سال جاری عرضه می‌شود که شامل اتصال بلوتوث خواهد بود.

بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra: شبکه 5G، Wi-Fi 6E و UWB

سامسونگ گلکسی S21 Ultra از آخرین استانداردهای ارتباطات وایرلسی پشتیبانی می‌کند که از شبکه 5G شروع می‌شود. مودم Qualcomm X60 در داخل این دستگاه قادر به گشت و گذار لابه‌لای اپراتورهای سیمکارتی است که منجر به افزایش سرعت پیک (تحویل بسته‌های اینترنتی) و در عین حال، مصرف بهینه باتری می‌شود.

علاوه بر این، گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا یکی از اولین گوشی‌هایی است که از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند، استاندارد جدیدی که در صورت داشتن روتر سازگار با Wi-Fi 6E، سرعت سریع‌تر و پهنای باند بیشتری را ارائه می‌دهد.

در نهایت، S21 Ultra دارای UWB (فوق پهن باند) است که به اشتراک‌گذاری فایل‌ها با سایر دستگاه‌های UWB، مانند Galaxy S21 Plus را آسان تر می‌کند و می‌توانید از این تلفن به عنوان کلید دیجیتال برای خودروهای 2022 استفاده کنید.

بررسی Galaxy S21 Ultra: نرم افزار و SmartTags (برچسب‌های هوشمند)

اگر دائما وسایل خود را گم می‌کنید، باید برچسب‌های هوشمند Galaxy سامسونگ را بررسی کنید. می‌توانید از این برچسب در ترکیب با برنامه SmartThings Find برای پیدا کردن همه چیز؛ از کلیدها گرفته تا کیف خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از برنامه SmartThings Find برای پیدا کردن  سایر دستگاه‌های سامسونگ، از جمله تلفن، اسمارت واچ، تبلت و ایربادها استفاده کنید.

Galaxy S21 Ultra در مقابل Galaxy S21  و Galaxy S21 Plus

Galaxy S21 Ultra دارای بالاترین رزولوشن دوربین اصلی (108 مگاپیکسل در مقابل 64 مگاپیکسل برای S21 و Plus)، قوی ترین زوم (100x در مقابل 30x) و روشن‌ترین صفحه نمایش (QHD در مقابل 1080p) است.

علاوه بر این، صفحه نمایش Ultra پویاتر است چرا که می‌تواند از 120 هرتز تا 10 هرتز مقیاس داشته باشید، در حالی که صفحات در S21 معمولی و S21 Plus به 48 هرتز کاهش می‌یابد. این دامنه متغیر به صرفه‌جویی در عمر باتری کمک می‌کند. S21 Ultra دارای بزرگ‌ترین باتری با 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت در مقایسه با باتری S21 با ظرفیت (4000 میلی آمپر ساعت) و S21 Plus با ظرفیت (4800 میلی آمپر ساعت) است.

در نهایت، S21 Ultra دارای بیشترین حافظه RAM از 12 تا 16 گیگابایت است، در حالی که S21 و S21 Plus دارای 8 گیگابایت هستند. در بین این سه نیز تنها S21 Ultra دارای گزینه ذخیره سازی 512 گیگابایت است.

Galaxy S21 Ultra در مقابل iPhone 12 Pro Max

بزرگ‌ترین رقیب برای گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا آیفون 12 پرو مکس است. این دستگاه اپل عملکرد سریع‌تری را از تراشه A14 Bionic خود ارائه می‌دهد و شما یک صفحه نمایش قوی سرامیک شیلد دارید که از دوام بیشتری برخوردار است. همچنین iPhone 12 Pro Max نازک‌تر و سبک‌تر است.

اما Galaxy S21 Ultra مزایای زیادی نسبت به iPhone 12 Pro Max دارد. این گوشی سامسونگ دوربین همه کاره‌تری (به ویژه در مورد بزرگنمایی)، صفحه نمایش 120 هرتز، حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای و عمر باتری بیشتری دارد.

Samsung Galaxy S21 Ultra در مقابل Galaxy Z Fold 3

گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ به تازگی از راه رسیده‌اند، بنابراین نحوه عملکرد Galaxy S21 Ultra در برابر Galaxy Z Fold 3 بسیار مورد توجه قرار دارد.

همچنین گفته می‌شود که Z Fold 3 مانند S21 Ultra از S Pen پشتیبانی می‌کند، اگرچه دوربین‌های کمتری دارد. طرفداران عکاسی که گوشی‌های سامسونگ را ترجیح می‌دهند احتمالا باید امسال از S21 Ultra استفاده کنند.

نتیجه‌گیری نهایی

سامسونگ صفحه نمایش بزرگ خود را با گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا کامل کرده است. صفحه نمایش این گوشی در کلاس خود بهترین است، دوربین‌ها بسیار پیشرفت کرده‌اند و حتی اگر بخواهید می‌توانید از آن به عنوان گلکسی نوت استفاده کنید.

شخصا، پشتیبانی از قلم S Pen را یک امتیاز برای این گوشی می‌بینم و نه مزیت، چرا که هزینه بیشتری را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

البته مواردی هم وجود دارد که در رابطه با این گوشی پرچمدار باب میل من نیست. این دستگاه کمی بزرگ و سنگین است و نبود شارژر و اسلات کارت microSD هر دو آزار دهنده هستند.

با وجود اینکه S21 Ultra سریع است، هنوز یک قدم از iPhone 12 Pro Max عقب‌تر قرار می‌گیرد. به طور کلی، اگر به دنبال بهترین گوشی‌های اندرویدی هستید، S21 Ultra همان است که باید بخرید.

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.