گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G ؛ یک دستگاه همه‌فن حریف

بررسی امکانات گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G ؛ (ویدیو)

گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G تمام مشخصه‌های یک دستگاه خوب را در خود جای داده است. اگرچه این گوشی جدیدترین پردازنده را در خود ندارد، اما این کمبود را با ظاهر زیبا، کیفیت ساخت بالا، نمایشگر عالی، باتری با ظرفیت بسیار زیاد و نرم‌افزاری با پشتیبانی چندین ساله جبران کرده است. این گوشی یک آپگرید بسیار خوب را در نسخه گلکسی A52 5G به خود دیده و به دستگاهی تبدیل شده که می‌توان به راحتی آن را به دیگران نیز توصیه کرد.

بر کسی پوشیده نیست که سامسونگ با سرعت بسیار زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند حرکت می‌کند و در این بازار آپدیت گوشی‌ها روز به روز در حال افزایش است. بر همین اساس، جای تعجب نیست که سامسونگ تنها یک ماه پس از عرضه A52 5G نسخه ارتقا یافته آن با باتری چند برابری را معرفی کرد. این گوشی عرضه شده تا بتواند نماینده سامسونگ در بازار گوشی‌های میان رده پریمیوم باشد. گوشی A52s یک نسخه ارتقا یافته با تمرکز بر تجارب به دست آمده برای افزایش عملکرد گوشی است.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 31 دقیقه

قابلیت ها و امکانات گوشی A52s

گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G یک آپگرید متوسط از نسخه سامسونگ گلکسی A52 5G است که سامسونگ اوایل سال جدید عرضه کرده بود. این گوشی همان زبان طراحی را دارد و در عوض آپگرید هایی را در بخش عملکرد به خود دیده و از نظر سرعت نیز تغییراتی در آن اعمال شده است. این گوشی جایگاه بسیار خوبی در بخش گوشی‌های میان رده پریمیوم به دست آورده و یک نقطه پرش خوب برای سامسونگ بوده است که جامعه‌ای را هدف قرار داده تا در عین صرفه‌جویی مالی بتوانند یک گوشی با امکانات روز به دست بیاورند. در عین حال، گوشی A52 5G برای افرادی باقی مانده که به دنبال ظاهر خوب برای گوشی هستند و از طرفی نیازی به امکانات ارتقا یافته‌ای که به A52s اضافه شده نیز ندارند.

گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G در سه ورژن مختلف عرضه شده که تفاوت بارز آن‌ها در مقدار Ram و حافظه داخلی دستگاه است. همچنین این گوشی در چهار رنگ مختلف قابل خریداری است.

عکس گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G
طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G را می‌توان ادامه کلاس میان رده در دیگر گوشی های سری A و As دانست

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G : آشنا اما بهبود یافته

سامسونگ در طراحی گوشی A52s خود از همان خط زبانی دیگر گوشی‌های این شرکت استفاده کرده، با این وجود این دستگاه را می‌توان سبکی تازه در کلاس خود دانست. اگرچه که این دستگاه نوعی تازگی در طراحی دستگاه‌های میان رده دارد اما شباهت زیادی به نسخه گذشته خود، A52 5G ندارد که البته نکته بدی در نظر گرفته نمی‌شود.

برای مثال، پنل پشت این گوشی را در نظر بگیرید. فرمی که برای دوربین‌های این گوشی در نظر گرفته شده شباهت بسیار زیادی به پرچمداران سامسونگ، گوشی سامسونگ گلکسی S21 پلاس و گوشی سامسونگ گلکسی S21 اولترا دارد و طراحان سامسونگ به خوبی این کار را انجام داده‌اند. فینیش براق پنل پشتی این گوشی نیز شما را به دنیای پر زرق و برق می‌برد و هرازگاهی هم می‌توانید غرق در پس زمینه گرادیانت آن شوید.

بسیاری بر این باورند که استفاده از پلی کربنات به عنوان متریال ساخت گوشی کار نادرستی است و نمی‌تواند ظاهر پریمیومی به گوشی بدهد. البته این موضوع به هیچ عنوان حقیقت ندارد. در صورتی که از پلی کربنات به درستی استفاده شود، درست مانند آنچه که در گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G دیده می‌شود می‌تواند ظاهر بسیار لوکسی به گوشی بدهد. همچنین گوشی‌هایی که به درستی از پلی کربنات در ساخت آن‌ها استفاده شده در مقایسه با گوشی‌های که دارای گلس پشتی هستند بهتر در برابر خط و خش، اثر انگشت و لکه‌ها مختلف مقاومت می‌کنند.

توزیع متعادل وزن و استفاده از متریال‌های با کیفیت در ساخت این گوشی باعث شده A52s احساس یک گوشی گران قیمت را به شما القا کند.

نمایشگر 6.5 اینچی این گوشی از نوع Super AMOLED است که جلوه بسیار خوبی برای شما خواهد داشت. این پنل تولید سامسونگ بوده و روشنایی و دایره رنگی بسیار خوبی دارد. اگر تناژ رنگی طبیعی‌تری در نظر داشته باید، این پنل می‌تواند نیازهای شما را برآورده ساخته و برای شما تازگی داشته باشد. یک پنل نمایشگری خوب در یک گوشی میان رده تا حدودی معجزه تلقی می‌شود، اما نمایشگری که در Galaxy A52s به کار رفته سوای این مورد، در بهترین وضعیت نوری و روشنایی قرار دارد. در نور مستقیم خورشید بدون مشکلی می‌توانید نمایشگر خود را ببینید و محتوای آن را داشته باشید.

این نمایشگر را می‌توانید روی 120 و 60 هرتز تنظیم کنید، اما قابلیت تطابق اتوماتیک ندارد تا بسته به محتوا نرخ تازه‌سازی تصویر را بالا و پایین کند تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. با وجود این همه امکانات مثبت، اندازه بزل‌های اطراف نمایشگر کمی منحرف‌کننده هستند و تا حدودی دستگاه را از ظاهر پریمیوم آن خارج می‌کنند.

حسگر اثر انگشت این گوشی به صورت درون صفحه‌ای و به میزان زیادی کند است که می‌تواند در چند روز ابتدایی شما را عصبی کند!

عملکرد سنسور اثر انگشت در گوشی a52s 5g سامسونگ
عملکرد سنسور اثر انگشت در گوشی a52s 5g سامسونگ کمی کند است اما دقت بسیار بالایی دارد

حسگر اثر انگشت گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G دیگر ویژگی این دستگاه است که به درون صفحه‌ای طراحی شده اما از نظر سرعت کمبودهایی را تجربه می‌کند. میزان دقت حسگر بسیار خوب است و امکان ندارد که نتواند اثر انگشت شما را بخواند. هرچند، در مقایسه با دیگر گوشی‌های موجود در بازار، در بخش عملیاتی چند ثانیه زمان می‌برد تا بتواند اثر انگشت را بخواند و گوشی را باز کند.

گوشی Samsung galaxy A52s گواهینامه IP67 گوشی A52 5G را ادامه داده تا در برابر گرد و خاک و پاشیدن آب مقاوم باشد، (این گوشی ضد آب نیست و تنها در برابر اسپری شدن آب می‌تواند مقاومت کند. برای خرید گوشی ضد آب بد نیست که مقاله بهترین گوشی های ضد آب 2020 را مطالعه کنید.)

در گوشی سامسونگ galaxy A52s نوآوری‌های طراحی که در A52 اعمال شده بود نیز بدون کمترین تغییری دیده می‌شوند. البته این موضوع بدی نیست، چرا که سامسونگ ظاهر پریمیومی را برای دستگاه خود انتخاب کرده است. اصول پایه‌ای همچون Tactile Feedback (صدا و احساسی از فشار دادن دکمه‌های گوشی دریافت می‌کنید) و تجربه‌ای که از تایپ کردن برای مصرف‌کننده ایجاد می‌شود همگی به خوبی رعایت شده‌اند. با این وجود قابلیت‌هایی همچون نرخ تازه‌سازی تطبیق‌پذیرو یا بزل‌های کوچک‌تر در سمت نمایشگر کمبودهایی هستند که شاید زیاد آن‌ها را احساس کنید.

گوشی A52s سامسونگ چقدر قدرت دارد؟

گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G جزو جدیدترین دستگاه‌هایی است که قدرت خود را از Snapdragon 780G شرکت Qualcomm به دست آورده‌اند. در این گوشی از پیکربندی 8 هسته‌ای استفاده شده که 4 هسته از A78 و چهار هسته هم از A55 در آن دیده می‌شود. این بار سامسونگ برای پردازش گرافیکی دستگاه خود از Adreno 642L استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی A12، پر فروش ترین گوشی سال 1401

تمام این‌ها یعنی که کاربران قدرت بسیاری در دست خود خواهند داشت. به تعبیری می‌توان گفت در استفاده از این دستگاه با هیچ مشکلی در عملکرد مواجه نخواهید شد. برای کارهای روزمرگی همانند چک کردن شبکه‌های اجتماعی، وبگردی و یا گوش دادن به موسیقی می‌توانید روی این گوشی حساب باز کنید. می‌توان چنین تصور کرد که چیپست این دستگاه نقش بسیار زیادی در صرفه‌جویی مصرف باتری دارد و اجازه نمی‌دهد که باتری بیشتر از حد مصرف شود و در نتیجه باتری دستگاه بیشتر کار خواهد کرد. البته که پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین گوشی ها با ظرفیت باتری در سال 2021 را برای آشنایی با بهترین گوشی‌هایی که در بخش باتری عرضه‌ شده‌اند مطالعه کنید. عملکرد گیمینگ گوشی A52s نیز شما را شوکه خواهد کرد، چرا که بدون مشکل می‌توانید بازی‌هایی همچون Call of Duty: Mobile را با سرعت بسیار بالایی اجرا کنید.

زمانی که به نتایج Benchmark نگاهی بیندازید درخواهید یافت که این گوشی در جایگاه گوشی‌های میان رده قرار دارد. بر اساس نتایج بنچ مارک و تست Speed Test G، چیپست این دستگاه نسبت به snapdragon 888 ضعیف‌تر است و حتی در مقایسه با snapdragon 870 که در گوشی‌های رقیب مانند OnePlus 9R قرار دارد نیز کمی ضعیف‌تر نشان داده است. البته که داده‌های عملکردی نباید زیاد برای مصرف‌کننده آزار دهنده باشند و یا در نحوه عملکرد گوشی تاثیر زیادی بگذارند. البته این گوشش نسبت به A52 5G به‌روزتر است و snapdragon 750G در آن جایگزین شده است. با این وجود، این گوشی را می‌توان دستگاهی دانست که قرار است سال‌ها در کنار شما باشد.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G
باتری گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت دارد و می‌توان آن را برای یک روز کامل مناسب دانست

عملکرد باتری گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G

دقیقا مانند گوشی A52 5G، باتری گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G نیز دارای ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت است. در بخش باتری، بهینه‌سازی مثال زدنی سامسونگ خودنمایی می‌کند و شما را قادر می‌سازد که یک روز و نیم بتوانید از این دستگاه قدرتمند استفاده کنید. با این گوشی می‌توانید تا ساعت‌ها در شبکه‌های اجتماعی محبوب خود گشت و گذار کنید و مطمئن باشید که باتری شارژ کافی را دارد تا بتواند یک روز شلوغ را در کنار شما باشد. البته برای تست بخش‌های مختلف گوشی از جمله باتری فشار زیادی به دستگاه وارد می‌شود، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که در استفاده روزمره و عادی تا دو روز این گوشی روشن است. البته اگر نرخ تازه‌سازی تصویر را روی 60 هرتز تنظیم کنید و کمی با قسمت‌های مختلف تنظیمات گوشی برای بهینه‌سازی بیشتر بازی کنید شارژ بیشتری نیز برای شما ذخیره خواهد شد.

به قول معروف، زمانی که صحبت از سرعت شارژ می‌شود، سامسونگ حرف زیادی برای گفتن دارد. در همین رابطه، گوشی A52s سامسونگ گلکسی از شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کند. این عدد در مقایسه با رقبای این گوشی که از شارژ +65 وات بهره می‌برند حرف زیادی برای گفتن ندارد. مورد منفی دیگری که می‌توان عنوان کرد این است که سری شارژر این گوشی توان 15 واتی دارد. این یعنی که A52s هم مانند گوشی A52 5G در مدت زمان 1 ساعت و نیم می تواند گوشی شما را شارژ کند. البته که این زمان کندترین مورد ممکن برای شارژ شدن گوشی نیست، اما باید فکری برای سری‌های سریع‌تر کنید. این گوشی از شارژ وایرلسی پشتیبانی نمی‌کند، اما اگر گوشی فعلی شما چنین قابلیتی دارد بد نیست که نگاهی به مقاله بهترین شارژرهای وایرلسی 2021 برای اندروید و آیفون بیاندازید.

وضعیت دوربین های گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G

آرایش چهارگانه دوربین های A52s سامسونگ شباهت زیادی به پیکره دوربین های A52 5G دارد که جای تعجب نیست. این آرایش شامل لنزهای رایج در گوشی های میان رده سامسونگ است که شامل لنز واید، اولترا واید و لنزهای ماکرو است که در کنار یک سنسور عمق تصویر برای تصاویر پرتره می‌شود.

البته که خبری از لنز تله فوتو در این گوشی نیست. شوتر اصلی در گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G عملکرد ایده‌الی دارد،‌ هر چند که تصاویر به وضوح برچسب سامسونگ را با خود حمل می‌کنند. این برچسب شامل روشن شدن تصویر، استفاده از HDR برای اصلاح رنگ آسمان و پردازش‌های عمومی برای بهبود Saturation‌ در تصاویر است.

اصلاح سطوح Exposure در تصاویر می‌تواند سبب اصلاح سطوح نویز در سایه ها نیز باشد که اگر تصویر را روی نمایشگر بزرگ قرار بدهید می‌تواند مطلوب به نظر برسد.

تصویر گرفته شده با گوشی سامسونگ گلکسی a52s 5g
تصویر گرفته شده با گوشی سامسونگ گلکسی a52s 5g – لنز ماکرو
تصویر گرفته شده با گوشی سامسونگ گلکسی a52s 5g
تصویر گرفته شده با گوشی سامسونگ گلکسی a52s 5g – دوربین استاندارد

البته ممکن است در وهله اول علاقه چندانی به نحوه مدیریت نوردهی در تنظیمات گوشی نداشته باشید. شاید با خود فکر کنید که این نوردهی و اصلاح رنگ می‌تواند سبب fake شدن تصویر شود که البته شاید هم چنین باشد. این تصویر در یک روز معمولی گرفته شده و البته که نمی‌توان آن را مصداقی بر چگونگی اعمال تنظیمات دانست. در این تصویر علاوه بر رنگ های قرمز و زرد پس زمینه نیز به شدت فرایند اصلاح رنگ را به خود دیده تا جزئیات بیشتری را به تصویر بکشد. همچنین به خاطر اعمال بیش از حد کیفیت HDR رنگ آبی آسمان تا حدودی فیک شده، هرچند که در ازای این بهبودها تصویر جزئیات کاملی را برای بیننده ثبت کرده است.

بدون شک دوربین اولترا واید گوشی A52s سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارد اما می‌توانست مدیریت بهتری هم داشته باشد. بین لنز اولترا واید و همچنین دوربین اصلی می‌توان تفاوت بسیاری از نظر رنگ‌بندی دید، اما سح جزئیات در این تصاویر بسیار خوب است. نبود لنز تله فوتو در این گوشی یعنی که تصاویر زوم شده به صورت کامل دیجیتالی هستند. در نور ملایم، نتایج تصاویر گرفته شده با گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G بسیار خوب هستند که به دلیل استفاده از یک دوربین 64 مگاپیکسلی در آن است، هر چند که نسخه زوم شده نشان‌دهنده کمی نویز در تصاویر است.

در فضای داخلی که نور به مراتب از بیرون کمتر است اوضاع بد نیست اما نمی‌توان آن را ایده‌ال دانست. بهبود سطوح Exposure تصویر نیز میزان قابل قبولی از نویز را در تصویر ایجاد می‌کند. اگرچه تصاویر در نمایشگر گوشی جلوه خوبی دارند اما اگر بخواید که روی تصاویر زوم کنید و یا آن‌ها را در نمایشگرهای بزرگ‌ترین ببینید، می‌توانید نویزهایی را مشاهده کنید.

از دیدن تصاویر پرتره در این گوشی تا حدودی شوکه خواهید شد. این گوشی به خوبی می‌تواند لبه سوژه اصلی را تشخیص بدهد و در بهترین حالت افکت روی آن اعمال کند، به این ترتیب عکس ظاهر کاملا طبیعی  خواهد داشت. اگر به دنبال خرید یک گوشی ویژه عکسبرداری هستید، بد نیست نگاهی به مقاله بهترین گوشی های مخصوص عکاسی بیندازید.

در بخش ویدیو، این گوشی می‌تواند تا کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند که شاید کمی ضعیف به نظر برسد، چرا که گوشی‌های دیگری در بازار هستند که حداقل تا 60 فریم بر ثانیه می‌توانند فیلم ضبط کنند. کیفیت فیلم ضبط شده بسیار خوب است و در آن جزئیات بسیاری را می‌توان دید و از نظر توزیع رنگی نیز بسیار ایده‌آل است.

نمای سه بعدی گوشی سامسونگ گلکسی a52s 5g – رنگ ویولت
نمای سه بعدی گوشی سامسونگ گلکسی a52s 5g – رنگ مشکی

دیگر قابلیت های گوشی Samsung Galaxy A52s

تا به اینجای مقاله بخش‌هایی از قابلیت‌های گوشی A52s را خواندید و دریافتید که این دستگاه را می‌توان به عنوان یک گوشی قدرتمند شناخت. در ادامه دیگر قابلیت های گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G را خواهید خواند.

نرم افزار

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که می‌توان در گوشی گلکسی A52s دید استفاده بیش از حد از فضای حافظه برای برنامه‌هایی است که کاربرد چندانی ندارند. با این وجود باید قدردان سامسونگ باشید که در رابط کاربری One UI خود قابلیت‌های بسیاری را دخیل کرده است. با این وجود نمی‌توان حضور بیشتر از 35 اپلیکیشن مختلف را که از قبل در این گوشی نصب شده‌اند توجیه کرد. در عین حال، تعداد زیادی ابزار، نوتفیکیشن‌های مختلف و موارد آزاردهنده دیگری نیز دیده می‌شوند که البته سامسونگ قول داده بود این روند را متوقف کند، اما چنین چیزی تا هنوز به واقعیت نپیوسته است. در نظر داشته باشید که بعضی از این اپلیکیشن‌ها حتی قابل پاک کردن هم نیستند که می‌توان آن را مشکل بزرگی برای تجربه کاربری سامسونگ دانست.

نرم افزار گوشی سامسونگ گلکسی a52s 5g
عملکرد نرم افزار گوشی سامسونگ گلکسی a52s 5g سریع و خوب است و از پس کارهای روزمره به خوبی بر خواهد آمد

اسپیکرهای استریو

گوشی Galaxy A52s دارای اسپیکرهای استریو است اما نمی‌توان آن‌ها را بهترین اسپیکرهای استریو ممکن دانست. صدای خروجی نازک است و نمی‌‌تواند به خوبی روی باس تاثیر مثبت داشته باشد. با این وجود سطوح صدا برای تماشای فیلم‌های یوتیوب یا دیگر سرویس‌های اشتراک فیلم و رسانه و تماس‌های صوتی متعادل و کافی است.

جک هدفون

گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G دارای یک جک هدفون است و دقیقا مطابق با انتظار شما کار خواهد کرد. کیفیت پخش صدا در حد انتظار خواهد بود و با همه هدفون‌ها نیز کار خواهد کرد.

پشتیبانی از شبکه 5G

سامسونگ دستگاه قدرتمند خود را با پشتیبانی از شبکه 5G تولید کرده که البته مهم‌ترین ویژگی این گوشی نیز در نظر گرفته می‌شود. قابلیت 5G این گوشی به نحوی است که با انواع باندهای 5G کار کند. البته این پشتیبانی شامل شبکه mmWare 5G نمی‌شود که می‌توان دلیل آن را در قیمت بالا و عرضه کم این شبکه آمریکایی دانست.

پشتیبانی از Wifi 6

در کنار شبکه 5G،  گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G می‌تواند از Wifi 6 نیز پشتیبانی کند. با وجود اینکه این آپگرید خیلی بزرگ و قابل تو.جه نیست، اما بسیار مهم است که در دیگر گوشی‌های A52 نمی‌توان آن را دید.

پشتیبانی از کارت micro SD

سامسونگ برای این گوشی خود پشتیبانی از کارت حافظه را ممکن کرده است. این پشتیبانی از طریق یک اسلات hybrid SIM انجام می‌شود و کاربران می‌توانند به راحتی از طریق اسلات دوم این میزان حافظه را افزایش بدهد.

تنظیمات گوشی سامسونگ A52s

سامسونگ اطمینان داده است که تا سه سال سیستم عامل و تا 4 سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای گوشی A52s سامسونگ فراهم کند. به این ترتیب، گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G جزو معدود دستگاه‌هایی است که توسط گوگل ساخته نشده و تا سال‌های می‌تواند پشتیبانی نرم افزاری داشته باشد.

ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G

نمایشگر 6.5 اینچ از نوع Super AMOLEDکیفیت Full HD+ و رزولوشن 2400 در 1080پنل Infinity-Oدقت پیکسلی 407 ppiنرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتز
پردازنده Qualcomm Snapdragon 778G 5G1 x 2.4 GHz Kryo 670 Prime3 x 2.2 GHz Kryo 670 Gold4 x 1.9 GHz Kryo 670 Silver
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
RAM 6 یا 8 گیگابایت
حافظه 128 یا 256 گیگابایتپشتیبانی از کارت حافظه تا 1 ترابایت
باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتپشتیبانی از شارژ سریع 25 واتبدون پشتیبانی از شارژ وایرلسی
دوربین‌ها پشتی1- دوربین اصلی 64 مگاپیکسلداریا قابلیت تثیبت‌ساز تصویر یا Optical Image Stabilization (OIS)دارای قابلیت فوکوس اتوماتیک (AF)0.8µm, ƒ1.72- 12 مگاپیکسل اولترا وایدفوکوس ثابت FF1.12µm, ƒ2.23- 5 مگاپیکسلی ماکرو1.12µm, ƒ2.4, FF4- 5 مگاپیکسل سنسور عمق1.12µm, ƒ2.4, FFجلویی32 مگاپیکسل اصلی0.8µm, ƒ2.2, FF
صدا بلوتوث 5.0اسپیکر استریوجک هدفون 3.5 میلی‌متری
ارتباط شبکه 5G از نوع Sub6 شامل (FDD و TDD)وای فای 802.11 | a/b/g/n/ac/axبلوتوث 5.0پشتیبانی از NFC
امنیت سنسور اثر انگشت درون صفحه‌ایگواهینامه IP67 مقاوم در برابر آب و گردوخاکقفل تشخیص چهره (که البته زیاد امن نیست)
نرم افزار اندروید 11One UI 3.0سه سال پشتیبانی نرم افزاری و آپدیت و 4 سال پشتیبانی امنیتی
ابعاد و وزن 159.9 x 75.1 x 8.4mm189g
رنگ‌ها Awesome Black (مشکی)، Awesome White (سفید)، Awesome Purple (بنفش)، Awesome Mint
ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G

رقبای اصلی گوشی A52s سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G ظاهر پریمیومی دارد، در آن از پردازنده Snapdragon 778G استفاده شده و یک باتری قدرتمند 4500 میلی آمپری در آن دیده می‌شود. این گوشی در اروپا و هند رقبای بسیاری برای خود دارد اما برای گروهی خاص از مخاطبان ارزش بسیاری می‌آفریند. هیچ شکی وجود ندارد که کیفیت ساخت و استفاده عمومی در سخت افزارهای سامسونگ بسیار بالا است. هرجایی که گوشی در بخش عملکرد کمبودهایی داشت می‌تواند در بخش اصلاحات آن را پوشش دهد.

دوربین‌های این گوشی نتیجه بسیار خوبی دارند و باتری آن نیز مثال‌زدنی است.

شاید Galaxy A52s نتواند در هیچ یک از این دسته‌بندی‌ها عنوان بهترین را داشته باشد، اما به عنوان دستگاهی وارد بازار شد که پشتیبانی نرم‌افزاری بلند مدت دارد. کسانی که به دنبال عملکرد بهتر دستگاه هستند می‌توانند نگاهی به Realme GT بیندازند. این گوشی از پردازنده Snapdragon 888 قدرت گرفته و در عین حال سرعت بالاتری در شارژ دارد. همچنین دارای دوربین‌های بهتری است و کمی از نظر قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر در نظر گرفته می‌شود.

دیگر رقیبی که می‌توان برای این گوشی نام برد گوشی Oneplus 9R است که پردازنده قدرتمند Snapdragon 870 را در خود جای داده است و در عین حال دارای ساختار نرم‌افزاری تر و تمیزی است. این گوشی ظاهر پریمیومی دارد و البته که از این نظر می‌توان آن را هم رده با گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G دانست.

در نهایت، اگر طرفدار گیمینگ هستید، ممکن است که نتوانید از عملکرد گیمینگ گوشی A52s 5G راضی باشید. به همین منظور بهتر است که نگاهی به Poco F3 GT بیندازید. این دستگاه به Mediatek Dimensity 1200 مجهز شده و دکمه های مغناطیسی دارد که گیمینگ را چند مرحله برای شما بالاتر می‌برد. حتی می‌توانید به Poco F3 نگاه کنید که در دل خود پردازنده Snapdragon 870 را جای داده و ظاهر سنتی‌تری دارد.

در نهایت: گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G را بخریم یا نخریم؟

شاید گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G را نتوانیم یک گوشی استثنایی بدانیم، اما بدون شک می‌توان آن را یک دستگاه قابل اعتماد معرفی کرد. ممکن است که در این دستگاه خبری از پردازنده پرچم‌دار، شارژ سریع‌تر یا حتی دوربین‌هایخیلی قوی نباشد، اما نمی‌توان این دستگاه میان رده و قدرتمند را نادیده گرفت. هرچند که گیمرها و طرفداران عکسبرداری بهتر است که به سراغ گزینه‌های جایگزین بروند.

Samsung galaxy A52s 5g دستگاهی است که تمامی ضروریات برای تبدیل شدن به یک پرچمدار را دارد. همچنین به نسبت Galaxy A52 5G کارایی بیشتری خواهد داشت چرا که آپگریدهای برنامه‌ریزی شده آن ادامه خواهد داشت.

 

شرکت سپهر تعامل، به عنوان وارد کننده عمده گوشی موبایل در کشور، عرضه‌ی گوشی های پرچم دار را به صورت عمده انجام می دهد. شما می توانید برای خرید عمده انواع گوشی و تبلت، به بخش خرید عمده موبایل مراجعه کنید.

 

به اشتراک بگذارید

جدیدترین ویدیوها

جدیدترین مطالب

یک نظر برای “بررسی امکانات گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G ؛ (ویدیو)

  1. علیرضا

    یعنی چی ضد اب نیست دارید اشتباه میکنید این گوشی ip67 داره کاملا ضد آبه میتونه نیم ساعت تو آب دووم بیاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
Main Menu x

ضمن تبریک سال نو خدمت مشتریان گرانقدر، به اطلاع می‌رساند شروع روز کاری شرکت سپهر تعامل، روز دوشنبه 6 فروردین 1403 می‌باشد.